Rolig helg, mindre rolig start på veckan

2012-06-19 @ 12:20:44
I helgen har jag och Edvin varit själva. Det var faktiskt riktigt skönt. Pär åkte till stugan och snickrade ihop uthuset som höll på att falla isär. I lördags morse vaknade jag med duner-huvudvärk och Edvin var skitjobbig bara därför. Han slogs och krånglade. Jag kan säga att mitt tålamod inte var det bästa, men jag orkade inte ens bli arg utan jag bröt ihop istället. Jag fick vila en liten stund, men sedan klev jag upp och putsade fönstren. Jag putsade fönstren mot vägen så ungefär hälften. Sedan for vi till Hackås till familjen Jarefors-Östling. Vi åkte i morfars bil som Edvin fått, en gammal golf från 80:). Men det gick bra. I Hackås hade Edvin roligt med Alice som är 8 månader äldre än honom. Vi sov över där.

I söndags putsade jag klart alla fönstren. Och Edvin var så glad och snäll hela dagen :). Tilde kom också förbi en sväng och lekte. Det var fint väder ett tag mitt på dagen så det var skönt att sitta en stund i solen! Sen kom Pär hem.

Igår var vi till Morfar och lämnade tillbaka bilen samt present eftersom han fyllt år. När vi kom hem så mådde Edvin inge bra och kräktes. Stackarn. Nu är frågan vad det kan vara. Det kan vara magsjuka, men han har inte haft någon feber (vilket är vanligt när små barn har magsjuka). Det kan också vara av penicillinet. Det skulle ha varit sista dagen idag så han hade tre små doser kvar att ta när han kräktes. Nu får jag inte ge honom det så länge han inte är bra i magen. Det är tydligen vanligt att barn blir dåliga i slutet av kuren och kräks och får diarré. Så vad det är vet vi inte riktigt. Men vi klassar det som magsjuka och håller oss borta från alla andra. Inge mer dagis denna vecka alltså. NU får vi hoppas att vi andra klarar oss så vi kan åka till stugan till Midsommar.

Idag har Edvin inte mått så dåligt. Han kräktes en gång inatt och hade lite diarré. Nu har han fått i sig ganska mycket vätska och ätit ett korvbröd. Han verkar ändå ganska pigg. Men jag själv är dödstrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback