Tvärnit

2012-09-05 @ 21:47:19

Jaha, så börjar Edvin med sin försiktighet igen. Idag blev det tvärnit på simskolan. Han ville inte vara där. Han släppte inte taget om mig. Så vi fick sitta bredvid bassängen och titta på. Jag fick peppa honom i 35 min. Till slut satt han sig på kanten. Nej usch det var inge roligt alls!! Och det konstiga är att jag blir arg och irriterad. Jag vill bara säga "Sluta fjanta dig och hoppa i som alla andra barn!". Men jag måste hejda mig. Han får inte tro att han är misslyckad bara för att han inte vill eller vågar.

Men nu kommer vi kämpa för att han ska bli trygg i vattnet. Jag tänker inte ge upp det här!! Vi ska öva, bada, bada, bada och bada! Det är det enda sättet. Visst skulle man kunna skippa simskolan i år och vänta ett år tills han är mer mogen. Men jag tror inte det är någon bra lösning. Han måste få kämpa lite han också och övervinna det han är rädd för. Jag ser det som att hjälpa honom istället för att han lär sig ge upp när det känns lite jobbigt.

Det är en svår balansgång och man undrar om man själv varit med och påverkat honom att bli så mesig och försiktig. Lite självrannsakan får man alltid göra. Samtidigt så är Edvin en egen personlighet. Den eftertanke och försiktighet han begåvats med kanske kommer till nytta vid andra tillfällen istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback