VAB

2012-01-26 @ 21:54:26

Idag har jag varit hemma med Edvin. Natten till igår hade han feber. Och så hostar och snorar han. Men inge mer feber. Igår och imorgon ska Pär vara hemma. Sen hoppas jag att han blir frisk!

Idag har vi inte gjort så mycket. Edvin vill gärna att man ska leka med honom men jag HATAR att leka med bilar och lego och allt vad det är. Jag gillar verkligen inte att sitta på golvet och leka. Men små stunder måste jag för att inte Edvin ska bli helt förstörd. Han tittar på en med sina hundögon och det går inte att motstå. Men jag trivs bättre att göra något annat som att städa, stryka eller vad som helst. Det låter kanske hemskt men så är det. Och jag tror att ganska många mammor och pappor känner likadant. Men vågar inte säga det rakt ut. Alla vill väl vara den där bullmamman som ställer upp för sina barn och hittar på tusen aktiviteter. Men ibland orkar man inte. Och dessutom mår inte barn dåligt av att ha lite tråkigt ibland. Det stimulerar deras egen förmåga att hitta på saker. Jag får helt enkelt tänka så hela tiden. Jag finns i alla fall här för min son även om jag inte sitter och leker hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback