Mello del 3

2012-02-18 @ 20:55:42
Kvällens bidrag med kommentarer från 3 kritiker, poängskala 1-5 där 1 är jättedålig och 5 är jättebra:

1. Youngblood - Youngblood
Edvin tycker: Den var bra. Poäng: 5
Pär tycker: Skit. Poäng -
Marina tycker: Nej urusel låt. Lite töntigt och det märks att de är unga. Duktiga dansare. Poäng 1.

2. Maria Benhajji - I mina drömmar
Edvin tycker: Dålig. Poäng 1
Pär tycker: Ganska bra, halvdan. Poäng 3
Marina tycker: Lite tråkig ballad, men hon var duktig att sjunga. Poäng 2

3. Mattias Andréasson - Förlåt mig
Edvin tycker: Bra. Poäng 5
Pär tycker: Sådär, helt okej. Poäng 2
Marina tycker: Han är ju så jäkla snygg. Låten var ganska bra, men njae. Poäng 3

4. Love generation- Just a little bit
Edvin tycker: Dålig. Poäng 1
Pär tycker: Minus 3 poäng pga klädseln.
Marina tycker: Men va fasen har de på sig?? Så jäkla fult. Dålig låt, händer ju ingenting. De sjunger inte ens bra. Poäng 1

5. Carolina Wallin Pérez - Sanningen
Edvin tycker: Bra. Poäng 4
Pär tycker: Lite seg, dålig text. Melodin är bra men skulle vara bättre med annan musik och text. Poäng 2
Marina tycker: Nej Tack. Det är plus dock att hon gillar Kent. Poäng 1

6. Andreas Johnssn - Lovelight
Edvin tycker: Bra.Poäng 3.
Pär tycker: Katastrof. Försöker man plagiera Suede så måste det vara jävligt bra. Andreas Johnsson är inte bra och därför fallerar det hela. Men för att han försöker så får han någon poäng. Poäng 0,5
Marina tycker: Jag har ju lite svårt för Andreas Johnsson. Låter som alla andra av hans låtar. Nej det här är för dåligt. Poäng 1

7. Molly Sandén - Why am i crying
Edvin tycker: Bra. Poäng 1
Pär tycker: Inte min musik men måste ändå medge att Molly har vuxit och har blivit äldre. Låten är pampig och stark därför får den 4 poäng.
Marina tycker: Oj vad snygg hon blivit! Låter väldigt amerikansk. Bra låt och Molly sjunger ju jättebra. Poäng 4

8. Björn Ranelid Feat. Sara Li - Mirakel
Edvin tycker: Bra. Poäng 5
Pär tycker: Jag får ta tillbaka mina uttalanden om de tidigare låtarna. De var ju riktigt bra. Det här är det sämsta jag någonsin hört i melodifestivalsammanhang.
Marina tycker: Nej men herregud. Poäng 0.

Sammanfattningsvis så var detta en svindålig delfinal. Dåliga låtar. Jag kan inte se någon bra låt som vi skulle kunna skicka. Ja det är Molly då.

Kommentarer

Postat av: Sandra

2012-02-18 @ 21:31:49

Postat av: Sandra

Det fanns endast en bra artist och låt idag och det var Molly! Och vad i helsike var grejen med Ranelid?!? Trodde det var en musiktävling jag. Som du redan sagt; sämsta delfinalen hittills!!

2012-02-18 @ 21:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback