Längtan eller inte?

2012-08-07 @ 20:18:52
Visst kan man ibland förundras över vad kroppen och själen sänder för känslor och tankar till en. Kan man längta efter något som man förut aldrig skulle vilja ha/göra osv? Kan man förändras så mycket att man är villig att kämpa för något som man inte tidigare trott man ville. Ja ibland kan man undra om man är schizofren. Man tänker hit och dit. Ena dagen känner man så och den andra känner man så. När vet man vad man egentligen vill? Eller är det bara hjärnan som spelar ett spratt för mig? Har jag egentligen bestämt mig men mitt inre testar mig för att se om jag verkligen pallar trycket? Eller kan det vara ett tecken på att jag faktiskt vill något annat än vad jag tidigare bestämt mig för?

Eller är det så att man påverkas av andra och hur andra gör? Men det vill jag ju inte. Jag vill ju känna att jag gör saker för att jag själv vill det och har bestämt det själv. Jag vill inte känna att någon annan har bestämt åt mig.

Inför stora beslut måste man också väga in alla möjliga olika scenarior. Vad är jag beredd att uppoffra? Kommer en trolig möjlighet tillbaka senare eller går jag miste om något? Ja valen är många och ibland skulle jag bara vilja få någon inom mig att säga GÖR SÅ HÄR!

Många tankar, många känslor just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback